Index | Arhiva | Trimite Articol | Editura | Contact


Alegeti-va culoarea dorita a ecranului
Rosu Portocaliu Alb Galben Verde

A doua iertare de pacate
de Alexandru Ciobanu


(Romani 3,9) "Doamne, de c?te ori sa iert pe fratele meu c?nd va pacatui ?mpotriva mea? P?na la sapte ori? Isus i-a zis: Eu nu-ti zic p?na la sapte ori, ci p?na la saptezeci de ori c?te sapte."
(Romani 3,9) "Ce urmeaza atunci? Suntem noi mai buni? Nicidecum! Fiinca mai ?nainte am dovedit pe toti, fie evrei, fie greci, ca sunt sub pacat, dupa cum este scris: Nu este nici un om drept, nici unul macar."
(Romani 7,7) "Deci ce vom zice? Este legea pacat? Nicidecum! Dar pacatul nu l-am cunoscut dec?t prin lege; caci n-as fi fost constient de existenta poftei, daca legea nu mi-ar fi spus: Sa nu poftesti! Dar pacatul, gasind prilejul prin porunca, a lucrat ?n mine tot felul de pofte; caci fara lege pacatul era mort."
(Romani 4,15) "pentru ca legea lucreaza m?nie; si unde nu este lege, nu este nici calcare de lege."
Din punctul nostru de vedere:
(Romani 7,14) "Stim, ?ntr-adevar, ca legea este duhovniceasca; dar eu sunt pam?ntesc, v?ndut pacatului. Caci nu recunosc ce fac; caci ce nu vreau aceea fac; iar ce urasc aceea practic. Iar daca ce nu vreau aceea practic, prin aceasta recunosc ca legea este buna. Si atunci nu mai sunt eu cel care face lucrul acesta, ci pacatul care locuieste ?n mine. Stiu, ?n adevar, ca nimic bun nu locuieste ?n mine, adica ?n firea mea: pentru ca ?n mine este vointa, dar nu este puterea de a face binele. Caci nu practic binele pe care ?l vreau, ci raul pe care nu ?l vreau, iata ce fac! ?i daca ce nu vreau aceea practic, nu mai sunt eu cel care face lucrul acesta, ci pacatul care locuieste ?n mine. Fiinca dupa omul dinauntru ?mi place legea lui Dumnezeu, dar vad ?n madularele mele, o alta lege, care se lupta ?mpotriva legii mintii mele si ma tine rob legii pacatului, care este ?n madularele mele."
Admirabila abordare, admirabil discurs. Subtilitatea mecanismului cauza-efect, nu este ?nca la discretia noastra si parca nici cei ce ne manipuleaza de deasupra nu o pot accesa. ?ngerii decazuti au avut aceleasi reactii la restrictionarea libertatilor. Ispita este deci o categorie general valabila si ?nrudita ?ndeaproape cu stresul si cu nevoia. Pentru a ne dezmetici trebuie sa o transcendem. Asa vom descoperi ca deasupra legii cauza-efect guverneaza legea yin-yang. Daca s-au dat legi contra crimei, a crescut criminalitatea; daca au aparut legi contra drogului, nimic nu s-a rasp?ndit mai abitir; preceptele contra adulterului ne-au facut o planeta adulterina; legile contra minciunii, au generalizat minciuna; legile ce descurajeaza evaziunea au fortificat coruptia. Tot asa o carte interzisa prin lege, este citita pe furis de toata lumea; o granita pazita de lege se transforma ?n bulevard de noapte. Pentru a redresa situatia nimeni pe planeta nu da legi ?mpotriva celor ce spun adevarul; contra celor ce nu consuma alcool sau nu fumeaza; pentru pedepsirea fara mila a altruistilor. Sesizam un ?nceput timid pentru ?ntarirea imoralitatii si a promiscuitatii, ?n afacerea Big Brother, dar ?n afara c?stigului, sunt vizibile prea putine efecte. Privind starea de pacat a omenirii:
(Romani 1,28) "Fiindca n-au socotit ca bun sa pastreze pe Dumnezeu ?n cunostinta lor, Dumnezeu i-a lasat ?n voia mintii lor fara pricepere, ca sa faca lucruri ne?ngaduite, fiind plini de orice fel de nedreptate, de desfr?nare, de lacomie, de rautate, plini de invidie, de ucidere, de cearta, de ?nselaciune, de porniri rautacioase; sunt soptitori, b?rfitori, ur?tori de Dumnezeu, obraznici ?ng?mfati, laudarosi, nascocitori de rele, neascultatori de parinti, fara pricepere, calcatori de cuv?nt, fara dragoste fireasca, fara mila."
(Romani 2,23) "Tu care te lauzi cu legea, necinstesti pe Dumnezeu prin calcarea legii?"
(Romani 3,9) "Suntem noi mai buni? Nicidecum! Fiindca mai ?nainte am dovedit pe toti, fie iudei, fie greci, ca sunt sub pacat, dupa cum este scris: Nu este nici un om drept, nici unul macar. Nu este nici unul care sa aiba pricepere, nu este nici unul care sa caute pe Dumnezeu. Toti s-au abatut si au ajuns niste netrebnici. Nu este nici unul care sa faca binele, nici unul macar. G?tlejul lor este un morm?nt deschis, ?si folosesc limbile ca sa ?nsele; sub buze au venin de aspida."
(Sura XCV,1) "Noi l-am facut pe om cu cel mai frumos chip, apoi l-am facut iarasi cel mai josnic dintre josnici;"
(Sura IV,137) "Vesteste-le celor fatarnici ca pentru ei este pedeapsa dureroasa."
(Romani 5,18) "Astfel, deci, dupa cum printr-o singura greseala a venit condamnarea peste toti oamenii, tot asa, printr-o singura fapta de dreptate a venit catre toti oamenii o ?ndreptatire a vietii. Caci dupa cum, prin neascultarea unui singur om, cei multi au fost facuti pacatosi, tot asa prin ascultarea Unuia singur, cei multi vor fi facuti drepti. Dar legea a intervenit ca sa se ?nmulteasca greseala; iar unde s-a ?nmultit pacatul, acolo harul s-a ?nmultit si mai mult."
(Romani 6,1) "Deci ce vom zice? Sa continuam sa pacatuim, ca sa se ?nmulteasca harul?"
Chinezii au spus-o de mult, dar ?n chinezeste: yangul ?n exces atrage yinul, yinul ?n surplus dezvolta yangul. Asa cum se desfasoara evenimentele, se observa o evolutie generala ?n oglinda, si nimeni nu sesizeaza ca lipseste inversorul. Aparatul fotografic copiaza anatomia ochiului. Imaginea se proiecteaza invers si pe retina si pe film, asa lucreaza lentila. Noi percepem pozitia fireasca a obiectelor privite, gratie unui inversor mental pe care ni l-a pus la punct constructorul. Cunoastem teoria, am convenit si asupra faptului ca fenomenele sunt incoruptibile si nu au doua fete (100). ?i ?n plan social este nevoie de un astfel de inversor. Dar ce zic eu, plan social; si social si planetar si cosmic. Doar Dumnezeu stie si procedeaza de fiecare data ?n cunostinta de cauza: ?i rasfata pe unii pentru a-i stimula pe ceilalti. Unul dintre rasfatati a fost LAO ZI:
"De vei voi sa micsorezi un lucru, ?nt?i si-nt?i sa ?l maresti. De vei voi ca sa slabesti un lucru, ?nt?i si-nt?i sa-l ?ntaresti. De vei voi sa ?i st?rnesti caderea, ?nt?i si-nt?i sa ?l ridici. De vei voi sa-l faci sa piarda, ?nt?i si-nt?i sa-i daruiesti."
De fapt ipocrizia este generalizata si reciproca. Celula minte tesutul, tesutul minte celula, omul pe madular,madularul pe om, statul pe om, omul pe stat, zeul pe ?ngeri, ?ngerii pe zeu dar si pe om , omul pe zeu si pe trimis. tesutul l?ncezeste si atrofiaza celula; celula trage chiulul si minte tesutul. Omul ?si ?ngrijeste cu tandrete vita apoi o vinde la abator. Cu banii luati ?i cumpara bijuterii iubitei. Vita se razbuna si iubita dupa ce primeste darurile ?l ?nseala cu vecinul. V?nzatorul ?i da cumparatorului marfa stricata, dar este platit cu bani falsi. Banii falsi ajung ?n banci. Banca ?l pacaleste ?nsa pe debitor marindu-i dob?nda; debitorul pacaleste banca si fuge cu ?mprumutul. Statul ?si bate joc de bani si apoi ?si jecmaneste contribuabilii. ?n replica bietul platitor de impozite face evaziune si minte statul. Disperat statul ?ncearca sa se redreseze prin speculatii bancare sau prin contrabanda. Aici intervin trimisii sub acoperire si dau statul ?n g?t, la vama, la bursa, la negocieri. ?i ruineaza moneda. ?i scufunda navele, iar daca nu se duc la fund, le v?nd la pret de plute. C?nd nu mai are ?ncotro statul imprima bani, dar o face ?n secret, adica ?n strainatate, si se aserveste definitiv ?n afara. ?n interior banii colcaie peste tot dar nu sunt marfuri, toata lumea are bani de ce ar mai munci! Avem definitia inflatiei. Nu este subiectul nostru, trecem mai departe. Fara sa v?nda pe datorie, statul are datorii externe. Acest gen de datorii sunt de volum mare si nu mai pot fi platite, dob?nzile lucreaza ca filoxera. ?ncepe manipularea statelor. Manipularea aici nu ?nseamna ca se g?dila reciproc ci ca ?si cedeaza colonii, teritorii sau ca suprem altruism, ?si duc reciproc razboaiele! Geografia ?ncepe sa fie neglijata, cu at?t mai mult istoria, motiv pentru care nu se prea mai studiaza. Astfel statele se trezesc lupt?nd unele ?n altele, fara sa fi auzit unele de altele. Trimisii Domnului ?i amagesc pe oameni si nu le spun ca sunt destinati sa lupte la ordin si sa moara la comanda. Oamenii pentru a se salva se ?mprietenesc, ?si ?nvata reciproc limbile, se cununa si se hibrideaza pentru a-si deprecia ADNul. Trimisii seamana intrigi, ?i redezbina, fac noi selectii si iarasi le rafineaza genele. Zeul, lucreaza si el dar la scara mare, ?i fura adversarului credinciosii. Celalalt ca raspuns ?i corceste toata recolta. Sus la v?rful piramidei ?ngerii uneltesc si ?l viclenesc pe zeu, sau trec de partea cealalta. Concluzia este peste asteptari, si este spusa, cum altfel dec?t, cu admiratie:
(Sura VIII,30) "Ei vicleneau, ?nsa si Dumnezeu viclenea. Dumnezeu doar e de frunte ?ntre cei vicleni."
Ipocrizia a devenit a doua natura. O solutie de revenire ar fi a doua iertare generala. Iertarea de ipocrizie, cu schimbarea etaloanelor. Se stabileste un nou obiectiv, ipocrizia de super clasa. Pe aceasta cale balanta yin-yang se va ?nclina ?ncet, ?ncet spre adevar si iubitorii acestuia. Sa nu uitati:
"De vei voi sa micsorezi un lucru, ?nt?i si-nt?i sa ?l maresti."
Dupa iertarea generala pentru pacatul suprem si dupa iertarile repetate dar preferentiale de datorile externe; sau a celor catre stat, si mai preferentiale, ar fi o simpla formalitate.
Oricum, lupta contra coruptiei a ajuns o lupta contra naturii.





Va recomandam:

 

webdesign .: pc-dojo :.
© 1990 - 2004 EDITURA MIRACOL - editura@miracol.ro

TotalTOP.ro - Topul celor mai bune site-uri romanesti - Votati acest site!!!