Index | Arhiva | Trimite Articol | Editura | Contact


Alegeti-va culoarea dorita a ecranului
Rosu Portocaliu Alb Galben Verde

MISIUNEA DIVINA A LUI ? DIN A
de Alexandru Ciobanu


Din multe puncte de vedere limba romana este o limba speciala. Aceasta calitate rezida din numeroasele conexiuni pe care le pastreaza inca prin radacinile sale lexicale cu limbile stravechi ale planetei. Vom analiza familia de cuvinte construite pe radacina nger, constand ?n doua substantive ?nger si hanger, precum si din 11 verbe: a atinge, atingere; a fr(a)?nge, fr(a)?ngere; a ?nfr(a)?nge, ?nfr(a)?ngere; a ingera, ingerare; a ?ns(a)?ngera, ?ns(a)?ngerare; a pl(a)?nge, pl(a)?ngere; a rasfr(a)?nge, rasfr(a)?ngere; a s(a)?ngera, s(a)?ngerare; a strapunge, strapungere; a stinge, stingere; a str(a)?nge, str(a)?ngere; a unge, ungere. Notam echivalentul ?n sanscrita angira, angiras - ?ngeras, ?ngerasi (mesager ?ntre zei si oameni)[188,48]. Exponentul de vaza al acestei familii de cuvinte este ?nger. definit ?n [20] astfel: "Fiinta supranaturala, ?n credinta crestina, cu aripi, ?nzestrata cu calitati exceptionale, de bunatate si de frumusete,considerata ca vestitor al divinitatii. Conotatii: slab de ?nger - care cedeaza se descurajeaza usor, fricos, timid, fara vointa; tare de ?nger - care nu se lasa usor intimidat, usor descurajat, curajos, rezistent." Orice reguli de scriere si sintaxa s-au adoptat de-a lungul timpului, si indiferent ce prefixe sau sufixe a primit, radacina nger a conservat ?n toate derivatele ?ncarcatura initiala. Balansul secular al lingvistilor romani de a-l instala la putere pe ? din i sau pe ? din a se dovedeste ca si ?n alte situatii o sugestie divina menita sa rupa, sau macar sa disimuleze, o legatura - altfel complet fortata ?ntre faptul ?n sine si dorinta omeneasca. Am ?nceput sa caut date pentru a ?ntelege cum este definita frumusetea ?ngerilor. Daca este vorba de frumusete fizica sau de frumusete de caracter. Cum se cuantifica bunatatea lor proverbiala si cum s-a manifestat de-a lungul timpurilor asupra oamenilor. Daca este vorba de o bunatate obiectiva, sustinuta de fapte de viata sau este doar un deziderat de bunatate emis de mintea oamenilor. ?n cazul familiei de cuvinte derivate din radacina nger este usor de observat, ?n urma lecturii ce urmeaza, discrepanta dintre acoperirea sa de dictionar si sensul de piata. Am apelat la materiale partiale, unele cu caracter doctrinar [43], altele ?nflacarate de fantezie [177], dar si la cele mai autorizate ?n materie [1],[2],[4],[46], am cautat referirile cele mai autorizate. Cea mai recenta, apartinand papei Ioan Paul al II lea, facuta ?n 1986, ?i considera pe ?ngeri "chemati sa ia parte la mantuirea oamenilor " ?n spiritul unei asertiuni biblice, dar fara sa ne deconspire continutul semantic al termenului. Evrei (1,14) "Si caruia dintre ?ngeri i-a zis El vreodata:a Nu sunt ei oare toti duhuri slujitoare trimise sa slujeasca pentru cei care vor mosteni mantuireaa" Dupa un timp, ?n anul 2001 doctorul Toni Victor Moldovan dezvoltata ?n [30] un punct de vedere ce dovedeste ca a ?nteles primul rolul esential al ?ngerilor ?n procesul de rafinare genetica ?ntreprins de zei asupra pamantenilor, adica al mantuirii. ?n ciuda aparentelor si asteptarilor, cuvintele purtatoare ale radacinii nger, exprima ?n toate cazurile o ?ncarcatura fatidica, aducatoare de nenorociri, pedepse sau moarte. Ele deriva din actiuni desfasurate de ?ngeri si contin trasaturi de o brutalitate nemasurata, nejustificata si nexplicata ?n nici o ?mprejurare. Cruzimea interventiilor este dublata de cinism, dispret si indiferenta fata de populatiile omenesti Din dorinta de a nu pierde nici o semnificatie am inventariat toate implicatiile biblice ale acestor termeni asa ?ncat rezultatul sa fie incontestabil. ?n ciuda dificultatilor operatiei si a volumului citatelor nu am dorit sa prezint doar rezultatele sau concluziile care ar fi fost greu de crezut sau chiar inacceptabile. Asadar oricine se poate convinge avand toate datele centralizate si cu toate trimiterile intacte, pentru conformitate, ?ntr-o lectura tematic-selectiva tihnita. Am efectuat o analiza a tuturor versetelor ce implica termenii vizati. Cuvantul ?nger apare de 117 ori ?n Vechiul Testament. 115 referiri evoca conjuncturi intolerante, fara alternativa, imperative, mergand pana la interventii groaznice sau de o cruzime ?nfricosatoare. Toate relatarile sunt prezentate ?n context. Doar doua constructii pot fi calificate ca indiferente sau tolerante, dar conforme cu misiunile primite, si sunt subliniate cu toate mijloacele disponibile. ?ngerii se evidentiaza, ?n relatia cu oamenii, printr-un comportament disciplinat, rece, cinic, dispretuitor, crud, lipsit de orice urma de compasiune, iar daca misiunea o impune, ?nspaimantator. Dezavantajati sau speriati de ?nsusirile obiective ale ?ngerilor, trebuie sa recunoastem ca toate sunt derivatele unei calitati fundamentale - intransigenta. Oricat am cautat, nu am gasit nici o urma cat de vaga de bunavointa, gingasie sau candoare, asa ?ncat sursa de unde a aparut si s-a perpetuat si propagat traditia bunatatii proverbiale a ?ngerilor ramane necunoscuta. Termenii diversiune angel, angelic, angelica, par produse ale incubatorului lingvistic, fara conexiune la filonul de continut. Atributul de candoare si dragalasenie al veghetorilor si pazitorilor nostri din ceruri nu s-a lasat ?nca descoperit ?n scripturi si nici viata practica nu se ?nregistreaza cazuri de donatii, povete, binefaceri. Ceva rapiri de persoane sunt prezentate ?n presa de groaza si divertisment, cazuri izolate puse pe seama paranoiei extraterestre. ?n schimb limba romana a pastrat nuanta inconfundafila de teama, pericol de moarte, brutalitate, cruzime si morbiditate, ?n toate cuvintele derivate ale radacinii ?nger, cu toate prefixele, sufixele si cosmetizarile sintactice inventate de-a lungul vremii. Toate cuvintele derivate din aceasta radacina exprima actiuni represive pe care ?ngerii le exercita fara mila asupra oamenilor. Singur verbul a unge, ungere pare a exprima o actiune netraumatizanta. Poate pentru a nu i se acorda nici un viitor, limbii romane nu i se recunoaste nici un trecut. Este o limba vorbita de 35 milioane de oameni, de cateva mii de ani dar care are, dupa unii savanti, doar 5-6 cuvinte proprii. Evident nu putem lasa neamendata aceasta atitudine [150,(38)], [160,(109)] cu atat mai mult cu cat limbi tot asa de vechi precum latina sau sanscrita, cu care limba romana are legaturi certe, dupa ce au facut posibila creatia unor opere monumentale, au intrat ?ntr-o rar tulburata amintire [188]. Limba latina nu se mai vorbeste de 1700 de ani iar sanscrita a ?ncetat sa fie folosita acum 3000 de ani. Cauza agresivitatii sistematice a ?ngerilor, subtila si ne?nteleasa, se datora impurificarii genetice, pacatului hibridarii semintiilor, obiectul muncii fara preget a batalioanelor ?ngeresti, avea sa fie descifrat abia ?n anul 2000 de Toni Victor Moldovan [30], vorbitor de vaza al limbii romane. Eforturi de conservare sustinute ca din ?ntamplare de o parte a lingvistilor au permis cuvantului ?nger sa supravietuiasca ?n fata variantei angel, angelic cu iz renascentist sau caragialesc. Cuvantul ?nger a fost mentinut la forma nominala, sub dezideratul mentinerii ordinii ?n alfabet, pentru cuvintele ce ?ncep cu ?. Au scapat de metamorfoza ?n a si ?urile de final, pentru a nu amesteca conjugarea ?ntaia si a patra a verbelor (a cobor?, a ur?, a omor?, a hotar? etc). ?n aceeasi situatie se situeaza verbul a par? care pe langa sensul reprobabil intrinsec, cumuleaza prin regulile de scriere, o paranoia lingvistica elucubranta. Dumnezeu se gandeste la toate, are o gradina larga ?n care poate desfasura orice experiment, si dispune si de personal suficient. Acest font, ?n care am scris textul pe care ?l cititi cu oarecari inconveniente fiindca nu recunoaste toate diacriticele limbii noastre, care accepta dupa cum vedeti pe ?, si nu vrea sa auda de ? din a, se numeste ARIAL. Numele sau deriva din biblicul Ariel, care ?nseamna ?n ebraica leul lui Dumnezeu, leu ?n sensul de slujitor pe cat de puternic, pe atat de devotat! Relatia demiurgului cu oamenii mediata de ?ngeri, prin efectul de ecluza sau embargo biologic, energetic, administrativ poate fi descifrata si ?nteleasa studiind cu atentie rolul, misiunile, comportamentul ?ngerilor. Misionari sau mesageri, executanti devotati sau razvratiti, emisari de pace sau de razboi, practicand rafinari genetice sau exterminari ?n masa, ?ngerii ne lasa sa observam, prin perspectiva scripturii, cate ceva din complexitatea sarcinilor cu care au fost investiti, modul de viata, tehnicile din dotare, armamentul. Rezultatele analizei pot fi lecturate integral ?n volumul PARADISUL DISPRETULUI.





Va recomandam:

 

webdesign .: pc-dojo :.
© 1990 - 2004 EDITURA MIRACOL - editura@miracol.ro

TotalTOP.ro - Topul celor mai bune site-uri romanesti - Votati acest site!!!