Index | Arhiva | Trimite Articol | Editura | Contact


Alegeti-va culoarea dorita a ecranului
Rosu Portocaliu Alb Galben Verde

Inspiratia divina
de Alexandru Ciobanu


Expresia inspiratie divina prin care se vrea subliniata originea inspiratiei, sursa ei, este pleonastica. Inspiratia nu poate avea alta natura. Atunci c?nd oamenii ?si dau unul altuia c?te o idee, de fapt ?si sugereaza, ceea ce echivaleaza cu o emisie cu actiune limitata, locala. Iar c?nd se inspira unul de la altul, de fapt plagiaza. Din fericire termenii ne stau la dispozitie, dar dictionarele uneori te ajuta sa te departezi nu sa te apropii. C?nd marii tehnicieni ai lumii au inventat aparate ce au propulsat civilizatia aparatul foto, telescopul, radarul, aripa portanta, articulatiile, nu au reusit dec?t sa imite creatiile naturii. Aria de rasp?ndire este at?t de ampla ?nc?t s-a nascut o noua disciplina, bionica, ce recunoaste si sistematizeaza cu admiratie similitudinile. Nu le spunem plagiat ca sa nu agitam spiritele dar oamenii nu au inventat niciodata nimic. Nici n-ar avea cum. C?nd nu recunoaste si se ?ng?mfa, plateste cu v?rf si-ndesat figura 136.1. Geniile artistice ale lumii, muzicieni, scriitori, c?nd au avut ocazia sa defineasca actul lor creativ au recunoscut caracterul fulgurant al ideilor, zborul lor de efemerida, pe care daca nu le notau imediat pe h?rtie le pierdeau definitiv. Johann Strauss ?si nota temele muzicale chiar si pe mansetele de la camasa, daca nu avea alta posibilitate, fiind constient ca firul inspiratiei nu se mai ?noada. ?n limbajul uzual se foloseste chiar expresia mi-a venit o idee, sau mi-a zburat ideia, adica a pierdut-o, a disparut ?n neantul de unde venise. Unii oameni de stiinta, preocupati intens de aflarea unor solutii, ?si visau rezultatele, procedeele, algoritmii sau tehnicile. La trezire aveau doar grija de a le nota imediat, deoarece intrarea ?n activitatea constienta ?ntrerupea fluxul de idei pe linia subconsti-entului. Printr-un consens tacit toti autorii ?si semneaza operele cu propriul nume, ?n semn de recunoastere a modestiei infinite a inspiratorului general. Prorocii, coplesiti sub torentele de idei la care erau supusi, uneori dupa avertismente pregatitoare sau instructiuni de lucru, si-au recunoscut si au facut publica pozitia lor de receptor docil ?n fata trenului de informatii, pe care trebuiau sa-l memoreze (Daniel,Isaia, Mohammed), sau chiar sa-l scrie (Enoh). Partitura de baza, Cartea lui Dumnezeu, transmisa si primita prin intermediul unor personaje cu importanta si calitati speciale, detine desigur scenariul integral de maxima acuratete si credibilitate. Evident ca nu puteau face exceptie de la regula nici marii arhitecti. Ei au avut doua posibilitati. Fie au receptionat imagini ?n somn sau pe cale telepatica si s-au straduit doar sa le reproduca, fie au vazut direct ?n mediu ambiant obiectele ce le-au inspirat constructiile. Inginerii au avut sansa de a primi sarcini fragmentate distribuite dupa puterile lor, prin excelenta omenesti. Teme aparent disparate au pasit pe r?nd ?n patrimoniul tehnic pregatind aparent haotic momentul marilor descoperiri. Sticla, oglinda, circuitul electric, motorul, magnetoul, pulverizatorul, cauciucul, combustia au permis ?n final montarea primului autoturism. Compozitorilor le-a fost mai greu la ?nceput, c?nd a trebuit sa rezolve dificultate memorarii melodiilor. Dupa ce au pus la punct tehnica de transcriere grafica a muzicii si au rasp?ndit-o pretutindeni, pentru ca nimeni sa nu mai uite nici un slagar, astazi sunt aproape uitati. Inspiratia este ?n sine o componenta a procesului de educatie. ?ntr-o clasa de elevi fiecare ?si manifesta diferit receptivitatea, perspicacitatea, talentul. Nici inspiratia nu prinde ?n masa. Unii o receptioneaza, altii nu. Ca la televizor. Unii se uita la stiri altii la filme cu Rocky. Daca Leonard Doroftei ar fi receptionat la timp filmele cu Rocky boxeorul ar fi stiut mai bine ce pot impresarii, managerii si magnatii sportului cu manusi. Si-ar fi purtat singur de grija si n-ar fi trebuit sa slabeasca trei kile ?n doua ore. Tot g?ndindu-se la c?t are de ?ncasat si ce va face cu banii i-a potentat at?t de mult pe cei cu finantele ?nc?t nu numai ca si-a pierdut centura fara lupta, dar nu a ?ncasat nimic si va plati si cheltuielile pentru organizarea circului. Ca sa nu mai vorbim de prestigiu. Procesul educativ pe care ?l exercita asupra noastra zeii ?nt?mpina aceleasi dificultati pe care trebuie sa le depaseasca si ?nvatatorii care se ocupa de copilasi. Trebuie sa le formeze copiilor limbajul, sa-i deprinda apoi cu transcrierea celor auzite. Exercitiul ?ncepe inevitabil cu bastonase dar nu trebuie continuat p?na la majorat. O saptam?na este suficient. Apoi li se arata imagini. Li se cere sa descrie imaginile prin cuvinte, apoi sa scrie descrierea. Exercitiul a luat sf?rsit. El trebuie repetat moderat si ?n dificultate cresc?nda 30-40 de ani. Apoi se inverseaza sensul. Se scrie dupa dictare, si se deseneaza dupa descriere. Descrierea se insoteste de o coloana sonora care trebuie simultan descarcata pe un portativ. Textul trebuie interpretat si corelat cu alte cunostinte - hermeneutica, iar imaginile comparate cu modelul real - portretul robot. Partitura se da spre interpretare unei filarmonici. Mai bine sa revenim la arhitecti. Educarea imaginatiei se face cu imagini, din aproape ?n aproape. Progresiv: piese, tronsoane, module, arcade, pasaje, fatade, acoperisuri, decoratiuni, sticaturi, colonade, ornamente. Totul se asociaza cu materialele de constructie oferite de naturasau sintetizate de industrii. Daca aceste etape nu sunt parcurse rezultatul este greu de anticipat. Oricum experienta conteaza mai mult dec?t orice. ?n aceasta situatie sunt pionerii tuturor domeniilor. ?n etapa actuala socul este resimtit de paranormali. Ei nu ?si pot prezenta capabilitatile, nu le pot explica. ?n situatii de asemenea dificultate a fost Enoh, care a beneficiat totusi de sprijinil ?ngerilor carora le-a multumit politicos ?n cuv?ntul ?nainte al cartii. Mult mai greu a fost pentru Ezechil. El nu avea dec?t calitati native (de parca i-ar mai trebui ceva!), era ?n robia caldeeana. Pe nepregatite a avut sansa sa asiste un eveniment fara precedent. Si-a consultat calendarul a datat, a precizat locatia si a ?nceput descrierea. A mai precizat ca a fost singurul care a reactionat la eveniment, apoi a ?nceput sa-l descrie. Trebuia sa faca o desciere dupa natura a navei Amiral a zeilor! Ezechil capitolul1. Au fost ?nsa mult mai multi martori oculari. Unii dintre ei au retinut imaginea obiectului, apoi au reprodus-o cu mijloacele cele mai diferite. Pe st?nci, pe pergament, pe placute de lut. Cel mai practicat sistem a fost ?nsa imitarea prin constructii. La diferite proportii, ?n functie de posibilitatile financiare. Notitele astfel luate au fost adapostite. ?n conjuncturi istorice, economice, religioase, sociale, adecvate notitele au fost scoase la iveala. Noi uzam de conjunctura tehnologica. Mesajul a stat conservat ?n Biblie, a fost copiat, tradus nu stim ?n ce conditii, dar nu a putut crea nici o legatura cu nave cosmice, dec?t dupa ce ele au aparut si toti oamenii le-au vazut cum arata. Prin aceeasi dificultate au trecut si prevestirile lui Nostradamus. Doar dupa derularea evenimentelor s-a putut descifra metafora. L-a fel a patit si Drosnin [74] a deconspirat ?ncifrarea secreta din Biblie doar ?n ce priveste unele evenimente deja cunoscute. Cele nederulate ?nca sunt de un incredibil extrem.





Va recomandam:

 

webdesign .: pc-dojo :.
© 1990 - 2004 EDITURA MIRACOL - editura@miracol.ro

TotalTOP.ro - Topul celor mai bune site-uri romanesti - Votati acest site!!!